Så kom dagen hvor der skulle satses stort!
Med alle de gode meldinger om fiskeriet sydpå, skal der være godt med benzin ombord. Jeg havde fået min Onkel med, og hvad der ventede os havde vi ingen ide om…
Vi havde ca 25 sm fra Nørrekås til fiskepladsen, så jeg stod op kl 0410, ja der skal jo satses:-) vi sejlede kl 0515 og luntede afsted i måneskin med 20 knob, grejet blev sat, alt trimmet og klart kl 0700, ret hurtigt fik vi hug i 80 fod, det var en laks på godt 3 kg, så det tegnede jo godt:-)
I området lå der ca 15 både og der kom hele tiden meldinger om fangster, både dobbelt og trippel hug, så vi ventede spændt.
Vinden friskede, dog mere end de havde lovet, men vi kæmpede og kæmpede, men der skete bare ingen ting. Jeg sagde til Jan at kl 1400 der skal vi sejle for at kunne nå at komme til Rønne i god tid, kl 1335 bliver vi enige om at drikke den sidste kop kaffe inden vi hiver op.
Vi har kun lige fyldt kopperne op, så sker det! Voldsomt udløb på en af stbd`s sideplanere, jeg får drejet båden og går med søen. Jan får stangen og begynder at fighte, jeg tager stængerne på stbd downrigger, da jeg har taget den sidste sker det alle drømmer om, der kommer trippel hug på alle stængerne på bb downrigger, de fisker i 80,60 og 40 fod.
Så fik vi godt nok travlt, vi kæmper med den på sideplaneren, den vil bare ikke ind, Jan ligger mere pres på den, og til sidst får jeg den nettet. Vi har slet ikke tid til at juble, der er jo 3 andre fisk:-)
De 3 andre har jo selvfølgelig krydset hinanden, men vi får flyttet rundt på stængerne og går igang med fighten af den første. Vi får alle 3 laks og mon ikke der grines og jubles når der ligger 4 lækre laks i bunden af båden efter denne fantastiske oplevelse.
Nu er der kommet så meget vind at det ikke er muligt at sejle til Rønne for os, så vi går til Nexø, men hvad gør det når dagen endte så fantastisk